lørdag 12. februar 2011

Søvnproblemer!!!!!!!!

Jeg har havnet i en ond sirkel............Søvnproblemer!!!!!!
Sovner jeg på kvelden våkner jeg kl halv 3 hver eneste natt.
Eller jeg sovner ikke før i 4-5 tida om morgenen......
Det er mildt sagt FRUSTRERENDE!!
Jeg har prøvd det meste, men ingenting ser ut til å hjelpe...De stakkars få nettene
jeg får sove, er når jeg er totalt utslitt av jobbing.........og får da neste natt ikke
sove før i 4-5 tiden.......Med andre ord......en ond sirkel!
Men pga sykdom begrenser jobbingen seg......Det blir for mye innesitting, dårlig
med frisk luft og masse tenking...Jeg har sykdommer som ikke kan sees, folk kan tilsynelatende tro jeg er frisk som en fisk om jeg kommer gående med sminke, litt pene klær og er smilende og glad , men ingen kan se hva jeg kjenner inni meg eller smertene jeg har i kroppen min.   
Jeg har psoriasisleddgikt og fybriomyalgi som kan gi store   
smerter gjennom en lang vinter....I fjor gikk jeg på lavkarbo med kjemperesultater.....
Uten en eneste smertestillende fra januar til juni, psoriasisen var borte og kroppen hadde
det godt.......
Må komme igang igjen med det...........Vet jeg spiste mye god mat da.....Men...........
skjønner ikke at det skal være så vanskelig å komme i gang igjen....
Jeg trenger noen til å phuse meg!! En sover bedre om en er frisk!
Fra mandag skal jeg prøve...tror jeg........
Rådene er mange:  Ikke se på klokka, ikke tenk på problemer, ikke drikk kaffi etter kl 17,
ikke gjør ditt og ikke gjør datt.....
Det hjelper ikke!!!!
Jeg har prøvd kamillete, Valerina Forte fra helsekost, medisin fra legen...men ennå har
disse tingene til gode å hjelpe meg.....
Varmt soverom, kaldt soverom, mørkt, lyst, påkledd og avkledd...
Jeg må nesten le....Jeg blir stresset av hele greia, og starter natta med
å lure på om det blir noe søvn i natt.


I går natt sov jeg som en stein.....fra kl 23.30 til kl 09.30 og er kjempehappy for det ,
helt til i natt, da jeg fortsatt ikke sov kl 04.30 :-(
Å våkna igjen kl 08.30.....Hvem kan være uthvilt med en sånn døgnrytme da?
Nå har jeg holdt på slik i flere måneder, men vil helst ikke måtte ty til sovemedisin...
Jeg har nok med de medisinene jeg må bruke, om en ikke skal putte kroppen full
av enda mere....
Finnes det noen der ute med gode råd?? Som virker??

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar